Contacta
<<<Tornar a pàgina principal
PRIORAT NOTÍCIES 

Cornudella de Montsant: El Govern espanyol no inclou el castell de Siurana en les inversions de l'u per cent cultural

El projecte de recuperació del castell de Siurana, al terme de Cornudella de Montsant (Priorat), no podrà comptar, de moment, amb l'ajut del Govern espanyol. El passat 3 de febrer, la comissió mitxta dels ministeris de Foment i Cultura no el va incloure dins del capítol d'inversions de l'u per cent cultural.
 

Divendres 20 de febrer de 2004, Josep Cartanyà, ACN.- El recent descobriment arqueològic de l'única mesquita de Catalunya del període islàmic al recinte del castell de Siurana, a Cornudella de Montsant (Priorat), ha fet que l'Ajuntament de Cornudella cerqui el finançament necessari per tirar endavant el projecte de recuperació el castell. El pressupost calculat per aconseguir-ho és d'1,8 milions d'euros.

El projecte va ser presentat per l'Ajuntament de Cornudella tant a la Generalitat de Catalunya com al Ministeri de Foment. Tot i que l'alcalde de Cornudella, Josep Maria Castan, desconeixia avui si el projecte havia estat aprovat dins el capítol de l'u per cent cultural del Govern espanyol, Foment va publicar ahir les 106 inversions que s'han autoritzat a l'Estat espanyol. Entre les inversions acordades, no hi figura el projecte de recuperació del castell de Siurana i, en canvi, es va donar llum verda a quatre projectes de les comarques tarragonines que permetran la recuperació dels castells de Falset i Ulldecona (Montsià) i la plaça Major de Santa Coloma de Queralt (Conca de Barberà).

Els ministeris de Foment i d'Educació, Cultura i Esports es van reunir a Madrid el passat 3 de febrer en una comissió mixta per decidir els ajuts de l'u per cent cultural que surten dels pressupostos de Foment en obra pública. Aquesta comissió es reuneix dues vegades cada any.

El castell de Siurana i el seu conjunt va ser declarat el 1961 Paisatge Pintoresc i va ser reclassificat com a Conjunt Històric el 1994. Siurana va ser el darrer reducte musulmà de Catalunya durant l'etapa islàmica i no va ser reconquerit pels cristians fins l'any 1153 per Ramon Berenguer IV, després de les capitulacions de Tortosa i Lleida. 
 

 
Vista parcial del castell de Siurana. Siurana i el seu conjunt a ser declarat Paisatge Pintoresc el 1961 i reclassificat com a Conjunt Històric el 1994. Siurana va ser el darrer reducte musulmà de Catalunya, i no va ser reconquerit pels cristians fins l'any 1153 per Ramon Berenguer IV, després de les capitulacions de Tortosa i Lleida.

 
<<<Tornar a pàgina principal
©PrioratDigital.com.
Configuració òptima de pantalla: resolució de 800x600 píxels
zozU/sTfsZ60lBArygdKIg" target="_blank"> tml>