Contacta
<<<Tornar a pàgina principal
PRIORAT NOTÍCIES 

Internet: Un 44% dels tarragonins té Internet a casa però l'ADSL no ha arribat a una seixantena de municipis

Un 44,5% dels tarragonins disposen de connexió a Internet a casa seva i un 60% tenen ordinador, segons indica una enquesta realitzada per l'Observatori d'Internet d'Oasi a la demarcació de Tarragona. La línia ADSL, però, no és una realitat per a una seixantena de municipis, especialment els de la Terra Alta i el Priorat

Dimarts 20 d'abril de 2004, Diari de Tarragona.- L'enquesta ha estat realitzada telefònicament a 1.000 persones residents als diferents municipis de la demarcació de Tarragona i majors de 14 anys durant els dies 19 i 31 de gener de 2004. L'Organisme Autònom per a la Societat de la Informació (OASI), depenent de la Diputació de Tarragona, ha estat l'encarregat d'elaborar-la i la repetirà anualment.

La mostra indica que un 57,9% de les llars tarragonines tenen ordinador a casa seva. La Terra Alta, amb un 37,5%, es situa a la cua de la demarcació, i la segueix el Baix Ebre amb un 46,7%. En canvi, el Tarragonès, amb un 62,7%, i el Baix Camp, amb un 62,3%, es situen al capdavant.

Pel que fa a la connexió a Internet, un 44,5% en tenen a casa seva, una xifra que l'any 2001 era de només el 26,2%, segons l'Idescat. En aquest aspecte, la Terra Alta també es situa a la cua de la demarcació amb només un 25%, seguida de l'Alt Camp amb un 26,9% de connexió a Internet. El Baix Camp es situa al capdavant d'aquesta classificació amb un 49%, seguit d'aprop pel Tarragonès, amb un 48,9%. El Baix Penedès es situa en tercer lloc amb un 46,7% i el segueixen el Montsià, amb un 42,3%; Priorat, 40%; Baix Ebre, 39,3%; Ribera d'Ebre, 36,4% i la Conca de Barberà amb un 35,7%.

La connexió a Internet es fa majoritàriament a través de mòdem, amb un 58,9%, mentre que un 36,3% ho fan a través de la línia ADSL, un 4% per cable de fibra òptica i un 0,8% per la línia XDSI. La tarifa plana és escollida per un 66,3% dels internautes tarragonins mentre que el 33,7% restant ho fa per consum telefònic. Un 35,3% dels que disposen d'internet es van connectar fa un o dos anys; un 22,5% ho va fer fa dos o tres anys; un 21% té connexió des de fa menys d'un any i un 20,7% fa més de tres anys que té accés a internet.

Pel que fa a altres elements de les tecnologies de la informació, la televisió està present al 99,7% de les llars de la demarcació; un 80,2% dels enquestats é telèfon mòbil; un 25,7% disposa de càmera de fotos digital; un 20,3% té televisió per satèl.lit; un 17,2% té càmera de vídeo digital mentre que només un 8% té agenda electrònica.

Del total d'enquestats, un 40,9% utilitza internet. Per comarques, el Baix Penedès és el que registra un percentatge d'ús més elevat, amb un 46,7%, seguit del Baix Camp amb un 44,4% i el Tarragonès, amb un 44,2%. La Terra Alta es torna a situar a la cua amb només un 18,8% d'ús d'internet i el segueix l'Alt Camp amb un 23,1%, una xifra que no es considera 'lògica' per part d'Oasi. Per sexe, un 49,2% dels homes enquestats utilitza internet, i un 32,7% de les dones. Per edats, els que més utilitzen internet es situen en la franja d'entre 15 i 24 anys amb un 76,4%; seguit dels d'entre 25 i 39, amb un 61,3% i per nivell d'estudis, un 71,2% dels internautes tenen estudis superiors. Només un 6,2% dels usuaris no té estudis.

Per activitat laboral, els estudiants amb un 88,4% són els que utilitzen més internet a la demarcació de Tarragona, seguit dels assalariats, amb un 55%, i els jubilats es situen a la cua amb un 5,5%. Un 47,5% es connecta a internet cada dia i el lloc preferit és la llar amb un 81,4%. El temps de connexió de mitjana a la setmana es situa entre una i quatre hores, amb un 38,7% dels enquestats, i un 13,2% es connecta a internet més de 10 hores a la setmana.

Els serveis més utilitzats són la recerca d'informació, amb un 92,6%; seguit del correu electrònic, amb un 83% i l'oci, amb un 46,1%. Els xats, amb un 32,3% i la banca electrònica, amb un 31,8%. A la cua es situen els tràmits per la sanitat pública amb un 10%.

Pels qui no disposen de connexió a Internet, només un 7% té previst connectar-s'hi el 2004.

El director d'OASI, Enric Brull, preveu que l'increment d'internet no sigui destacat aquest any en part perquè l'ordinador és el mitjà d'accés bàsic i ha recordat que encara hi ha una seixantena de municipis de la demarcació que no disposen de línia ADSL, bàsicament situats a les comarques del Priorat, Terra Alta i Ribera d'Ebre. El gran creixement d'internet està previst que es produeixi en un termini de dos o tres anys, quan sigui possible l'accés a través de la televisió.

Per la seva banda, el president delegat d'OASI, Gustau Biada, ha avançat que a finals de l'estiu estarà redactat el pla director d'aquest organisme autònom de la Diputació de Tarragona. El pla marcarà l'actuació a desenvolupar en els propers cinc anys. 
 

<<<Tornar a pàgina principal
©PrioratDigital.com.
Configuració òptima de pantalla: resolució de 800x600 píxels