Contacta
<<<Tornar a pàgina principal
PRIORAT NOTÍCIES 

Comarca: ERC pacta amb els independents per aconseguir més presència al Priorat 

Dilluns 19 de maig de 2003, M.B., El Punt.-  L'aguda crisi que va tenir el consell comarcal del Priorat durant la meitat de la dècada dels 90 ha fet d'aquesta comarca un cas a part. Sense cap regidor a Falset, la capital, la federació de Convergència i Unió (CiU) aconsegueix governar un consell que ha estat a l'ull de l'huracà. En aquests comicis, la sort del sorprenent pacte entre els antics independents de la FIC i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) serà un dels grans interrogants. Els independents, la segona força del Priorat, esperen sortir reforçats amb ERC i, sobretot, tenir presència als consells comarcals.

L'acord entre totes dues forces, que es presenten amb el nom d'Acord Municipal, persegueix aquest objectiu. En total, seran 16 dels 23 municipis de la comarca que tindran llistes d'Acord Municipal. Tot i que dos dels tres municipis amb més població de la comarca estan governats pels independents, CiU és la força majoritària, amb el 36,7% dels vots, seguit dels independents (28,3%), el PSC (25,7%), ERC (8,2%) i el PP (0,9%).
La fórmula proposada per ERC i que finalment va aprovar el Parlament de Catalunya permet a la federació salvar la meitat de la representació comarcal que hauria perdut amb la proposta que inicialment defensaven el PSC-CpC, el PP i ICV. Fins ara, regia una llei aprovada el 1987 gràcies a la majoria absoluta de CiU.
 

<<<Tornar a pàgina principal
©PrioratDigital.com.
Configuració òptima de pantalla: resolució de 800x600 píxels